Fick samtal om en skadad måsunge på en parkering. Vi hämtade fågeln och transporterade den till Stockholms Vildfågel Rehab. //IngaLill, Svenska Djurambulansen – Stockholm
Är du en sann djurvän med ett stort intresse för sociala medier och kommunikation? Då kan det vara dig vi söker som Community manager till vårt Sociala medie-team.
Svenska Djurambulansen är en ideell förening som brinner för att hjälpa djur i nöd. Tack vare en kombination av gåvor och ideella insatser kan våra djurambulanser rulla dygnet runt, under årets alla dagar. På så sätt kan vi hela tiden finnas där med en säker och professionell transport för djur och djurägare i nöd och minska onödigt lidande.
Vad vi behöver
En person som hanterar inkommande kommunikation via sociala medier (kommentarer och direktmeddelanden). I uppdraget ingår också att stärka och utveckla föreningens kommunikation och att vara ett stöd till övriga volontärer inom Sociala media-teamet när kommentarer och direktmeddelanden ska bemötas.
Vad rollen innebär
Exempel på uppgifter:
Vi söker dig som
Det viktigaste är att du har ett stort engagemang och en positiv attityd. Stödet och kompetensen inom föreningen är god och du kommer få den stöttning och de förutsättningar som du behöver för att kunna utföra ditt uppdrag på bästa sätt och utvecklas.
Övriga krav
När och hur uppdraget sker
Ditt arbete sker digitalt och mestadels kan du enkelt styra din tid själv. Gruppmöten och vissa moment hålls ibland fysiskt i Göteborg så därför ser vi gärna att du bor i regionen.
Det här kan vi erbjuda dig:
Inom föreningen engagerar sig omkring 120 volontärer som alla delar den stora kärleken till djur. Vår verksamhet täcker hela Stockholms och Västra Götalands län.
Som volontär hos oss blir du en del av en gemenskap som brinner för att hjälpa djur och djurägare i nöd. Du får utbildning internt om hur föreningen, jourverksamheten och uppdraget fungerar och självklart stöd från din teamledare löpande.