Vi fick ett samtal om en skadad rovfågel som hade setts vid vägen intill Gekås. Inringaren och vi möttes upp i Kungsbacka, där vi tog över och transporterade fågeln till Fågelcentralen. Vid undersökning visade det sig att ormvråken var oskadd och kommer att återhämta sig väl. // Olivia, Svenska Djurambulansen – Västra Götaland


